În anul 1994 Regia Autonomă de Transport București (actuala STB SA) a aniversat 100 de ani de la apariția tramvaiului electric în Capitală. Cu această ocazie, au fost restaurate câteva vagoane de epocă și a fost organizată o paradă a acestor vagoane pe marile bulevarde ale orașului.
Pentru prima dată după 70 de ani, un tramvai tras de cai circula pe străzile orașului. Aceste vehicule au recăpatat culoare și funcționalitate la parametri normali prin efortul specialiștilor de la Uzina de Reparații ”Atelierele Centrale” (URAC), unitate înființată în anul 1909. Acesta a fost debutul RATB în activitatea de restaurare a tramvaielor începutului de secol.
Imediat după paradă, a sosit prima comandă: restaurarea unui vagon de tip Thomson de la 1910, pentru Austria.
A fost refăcută inclusiv structura din lemn de mahon a vagonului, așa cum a fost ea în original.
Despre acest moment al istoriei Societății de Transport București a povestit Nicolea Curculescu, fost maistru în cadrul URAC.