Salariații STB SA răspund de una dintre cele mai mari reţele de transport în comun din Europa

REȚEA DE TRANSPORT

500 km

TRAMVAIE

26 linii

TROLEIBUZE

16 linii

AUTOBUZE

122 linii

Info

Salariaţii STB SA deservesc una dintre cele mai mari reţele de transport în comun din Europa (500 de kilometri), întinsă pe 765 de kilometri pătraţi şi la dispoziţia a peste 2,5 milioane locuitori. La sfârşitul anului 2018, STB SA dispunea de 26 linii de tramvaie, 16 linii de troleibuze şi 122 de linii de autobuze, pe care circulă zilnic 280 tramvaie, 181 de troleibuze şi 865 de autobuze. Cu acestea, se efectuează zilnic 1,18 milioane de călătorii, din care 520.000 cu tramvaiele, 120.000 cu troleibuzele şi 540.000 de călătorii cu autobuzele.
În acest context, personalul STB SA are o responsabilitate deosebită față de călători, iar pentru a performa în activitate, toți angajații societății trebuie să beneficieze de un climat de muncă foarte bun. De acest aspect se ocupă Sindicatul Transportatorilor din Bucureşti (STB).

Raţiunea întregii noastre activităţi de sindicaliști o reprezintă asigurarea stării de bine şi a bunăsătării colegilor noştri din (STB-ITB-RATB) STB SA care au încredere în noi şi ne susţin.

Din păcate, pescuitul în ape tulburi s-a datorat, în cea mai mare parte, faptului că începuturile mişcării sindicale libere din RATB, imediat după 1990, au fost marcate de dezbinare şi lupte interne pentru dominaţie în cadrul unor facţiuni mai mult sau mai puţin reprezentative. Imediat după 1989, în cadrul RATB au apărut mai multe sindicate independente semnificative: la ETA, ETE, SDDC, URAC, si Serviciul Comercial (Controlori).

Fiecare dintre acestea a dat o importanţă deosebită recrutării de membri, neglijând necesitatea formării unor lideri de calitate. Anul 1997 a fost anul primei tentative de unificare a mişcării sindicale din cadrul RATB. Primul pas a fost reprezentat de consolidarea relaţiilor dintre liderii de sindicat din cadrul RATB, multe întâlniri, tatonări, proiecte care s-au finalizat în cele din urmă prin organizarea unei Adunări Generale în data de 15 martie 2000, dată la care s-a înfiinţat STB. Practic, până în 1999, anul când se produce momentul de cotitură în viaţa sindicală a RATB, putem spune că organizaţia ETE a fost motorul reprezentării sindicale la nivelul întregii întreprinderi.

Consecinţă directă a Grevei din 1999, care a luat pe toată lumea prin surprindere, mişcarea sindicală din RATB a intrat într-o etapă a unei divizări şi mai accentuate. Din păcate, acesta nu a dăunat doar unităţii sindicale, ci şi posibilităţii de negociere a unui Contract Colectiv de Muncă la nivel de RATB în avantajul salariaţilor. Astfel, bătând mai mult pasul pe loc şi frustrate din cauza lipsei de eficienţă, sindicatele din RATB (STB SA) au început să se acuze reciproc. De acest obicei nefast unii colegii nu s-au putut dezbăra nici în ziua de astăzi… În această conjunctură, reuşita STB de a stabili unitatea sindicală dintre cele două exploatări, peste orgoliile liderilor şi spre binele tuturor salariaţilor Societății nu a întârziat să-şi arate efectele benefice.

Acestea trebuie căutate, pe de o parte în rezultatele acordurilor încheiate de STB cu Conducerea Societății de Transport şi, pe de altă parte, în atmosfera generală de solidaritate, care a început să se simtă din nou în marea familie pe care o alcătuiesc salariaţii (STB-ITB-RATB) STB SA. Acum, rămâne să strângem în continuare rândurile pentru ca momentul favorabil care a însemnat semnarea, la sfârşitul lui 2018, a primului CCM între STB şi Conducerea STB SA, să se consolideze ca o un nou moment de cotitură în viaţa sindicală a conpaniei. De data aceasta, ca un nou început de bun 

error: Conținutul este protejat !!