Un tramvai are 10 kilometri de cablaj în măruntaiele sale, iar un electrician de întreținere din Uzina de Reparații (URAC) a Societății de Transport București STB SA trebuie să îi știe pe de rost. Acest lucru se învață în ani – aproximativ 5 ani, apreciază specialiștii din URAC -, mai ales că vehiculele de transport în comun sunt din ce în ce mai complexe și mai pretențioase cu personalul de întreținere.
În acest moment, electricienii din URAC lucrează la modernizarea vagoanelor vechi V3A 93: le transformă în tramvaie Chopper cu podea coborâtă parțial (70%) – cele verzi pe care le vedeți în traseu alături de noile Imperio.
Practic, la un asemenea vagon se schimbă aproape tot, la interior și la exterior: pereți, scaune, rețeaua electrică.
Este de menționat și faptul că, mai nou, aceste tramvaie sunt ignifugate, sunt foarte rezistente la foc.
Vagoanele intrate în recondiționare sunt pregătite pentru a fi scoase în traseu în mai multe secții din cadrul URAC, iar noi vă vom prezenta pe rând, în clipuri video, echipele care lucrează la acest proiect.
Astăzi începem cu electricienii…
Și pentru că tot a venit vorba despre partea electrică a tramvaiului: știați că un vagon nou primește acum și o cutie neagră în care se înregistrează tot ce se întâmplă cu vehiculul în traseu (ca la avioane)?