Liderii sindicali de pe Coasta de Est a SUA, Canada și două federații internaționale de docheri s-au alăturat negocierilor dintre muncitorii de pe coasta Pacificului.
Uniunea Internațională a Muncitorilor din Longshore (ILWU), care conduce discuții contracte în numele a 22.000 de lucrători angajați în toate cele 30 de porturi de pe Coasta de Vest a SUA, i-a găzduit pe lideri, pe 25 august, într-o demonstratie semnificativă de unitate
„Profiturile se înalță prin lanțurile de aprovizionare. Giganții din transportul maritim și operatorii terminalelor de rețea globală obțin profituri record, în timp ce salariile muncitorilor alunecă înapoi, împotriva inflației în creștere. Această este o problemă pentru toți lucrătorii din transport, toți docherii, fie că sunt în SUA, Germania sau Felixstowe în Marea Britanie. Acesta este motivul pentru care este un moment critic să arătăm tuturor angajatorilor că docherii vorbesc cu o singură voce colectivă. Că ne apărăm unii pe alții”, a declarat Paddy Crumlin, președintele ITF și președintele secțiunii ITF Dockers
Importanța porturilor americane pe piețele globale înseamnă că aceste negocieri de contracte sunt urmărite cu atenție în întreaga lume. Ambele părți și-au exprimat încrederea că se va ajunge la o înțelegere.
Deși negocierile rămân confidențiale, discuțiile continuă să se concentreze pe salariu, beneficii inclusiv asistența medicală și impactul automatizării în industrie. Acestea sunt la fel de îngrijorătoare pentru lucrătorii de pe Coasta de Est, iar implicarea sindicatului lor în discuțiile din Pacific demonstrează un front unit față de angajatori. Delegația a inclus lideri de la ILA, care reprezintă peste 70.000 de lucrători de pe coasta Atlanticului și Golfului SUA, Marilor Lacuri, râurilor majore, Puerto Rico și Estul Canadei.
„Dockerii din întreaga lume au multe în comun”, a spus Crumlin. „Avem o istorie lungă și comună de solidaritate sindicală eficientă. Încă o dată, este timpul să arătăm puterea unei voci colective în negocieri și puterea convingerilor noastre că muncitorii portuari merită salarii și condiții decente.”
Ea demonstrează puterea sentimentului asupra problemelor actuale care au reunit ILWU, ILA, ITF și IDC, a spus Crumlin. El crede că angajatorii dețîn prea des puterea asupra industriei într-un mod cavaler, axat pe profituri pe termen scurt. O afacere decentă pentru dockeri este crucială pentru bună funcționare a comerțului mondial, a spus el.
„Istoria a arătat ce greșeală poate fi să vă asumați angajamentul și solidaritatea lucrătorilor portuari din întreaga lume”, a spus Crumlin. „ Sindicatele dockerilor de pe tot globul și-au exprimat solidaritatea și au susținut ILWU pentru o victorie lungă în 2022. Acum este momentul să reamintim sectorului de stivuire că forța solidarității dintre lucrătorii din transport este acea bază pe care vom modela schimbarea. pentru a ne proteja mijloacele de trăi.”