Primul autobuz hibrid rulează deja, zilnic, prin Capitala României. Deocamdată, el are la bord doar șoferii care vor conduce aceste vehicule moderne, ”cele mai frumoase Mercedes-uri din București”, cum le-au botezat STB-iștii. Îl șofează pe rând, pentru a se obișnui cu mașina și traseul. Călătorii întorc mereu capul după autobuz pe stradă. ”Este o mașină așteptată cu nerăbdare de toată lumea, atât de noi, șoferii, cât și de călători”, spune Dumitru Buliga, unul dintre cei desemnați să șofeze hibridul.
Până în toamna acestui an vor ajunge în Autobaza Bujoreni 130 de autobuze hibrid. Primele trasee pe care vor circula noile vehicule de transport public vor fi liniile 131 și 105.
Autobuzele hibrid Mercedes au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare), au o lungime de 12,135 metri, lăţime de 2,55 metri, înălţime de 3,12 metri, laţimea uşii de acces de 1,25 metri şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 3,20 metri.
Vehiculul este dotat cu scaune tapițate și climatizare automată, cu funcții speciale destinate persoanelor cu dizabilități, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informațiilor în timp real despre călătorie, pentru pasageri, precum și furnizarea unor date importante despre starea de funcționare a autobuzului, către Societatea de Transport București.
Șoferii sunt foarte mulțumiți de aceste mașini. Cabina conducătorului se închide etanș, iar scaunul este foarte confortabil – lucru care scade mult riscul de boli profesionale.
Dumitru Buliga: ”Toată lumea le așteaptă în traseu. Sperăm să avem grijă de ele, atât noi, șoferii, cât și călătorii”.