Donald Trump a adoptat două mile din traseul rutier care leagă Manhatan de ”Henry Hudson Parkway”. Este un exemplu al aplicării Programului American de adoptare sau sponsorizare a curăţeniei pe autostrăzi, care urmăreşte creşterea spiritului civic faţă de curăţenia pe arterele rutiere şi de economisire a banului public. Cei care au adoptat o porţiune de drum au dreptul de a amplasa panouri publicitare, standardizate de stat, pe porţiunea pe care o curăţă.
Americanii folosesc două tipuri de implicare în acest tip de activitate socială: ”Adoptarea” şi ”Sponsorizarea”. Situaţiile diferă uşor de la stat la stat. În Pennsylvania, de exemplu, voluntarii care doresc să înfrumuseţeze marginea drumurilor trebuie să aibă minimum 18 ani, iar distanţa pe care o adoptă nu trebuie să depăşească 2 mile. Voluntarii sau grupul civic trebuie să adreseze o cerere de participare la acest program pe o perioadă de doi ani. În schimb, li se permite să posteze semne de-a lungul drumului întreţinut cu mesaje, nume sau logo-uri. Acelaşi lucru este valabil şi pentru sponsori, care pot plăti firme specializate pentru a curăţa drumurile în schimbul unei publicităţi avantajoase.
Economii de 4 milioane de dolari pe an la bugetul public
În
Missouri, Programul de curăţenie cuprinde în prezent 4.700 de grupuri şi 47.000
de voluntari, care au adoptat 6.200 de mile de drumuri. În acest mod,
Departamentul de Transporturi economiseşte 1 milion de dolari pe an. Se pot
adopta 3 mile de autostradă sau 2 mile de drum rural, pe o perioadă de trei
ani.
Avantajul celor care adoptă sau sponsorizează drumuri este reflectat de de studiile care arată că pe cele ami aglomerate drumrui din Colorado, de exemplu, circulă în medie 261.000 de maşini zilnic. Dacă un vehicul transportă în medie 1,8 pasageri, companiie care sponsorizează curăţenia autostrăzilor beneficiază de 470.00 de vizualizări pe zi, ceea ce reprezintă cel mai mic cost pe mia de vizualizări din oricare alt mediu al publicităţii.
(Preluare din revista ”Drumuri şi poduri”)