Premierul Ludovic Orban a anunțat, sâmbătă, foarte nervos, că liberalii vor desființa gardurile care delimitează circulația tramvaielor de cea a autoturismelor, în București. Doar că aceste garduri sunt utile pentru trafic… În acest context, motivul intervenției premierului devine, clar, unul politic: vin alegerile locale, iar realizările adversarilor trebuie dărâmate cu orice preț. Iar Sindicatul Transportatorilor din București a reacționat imediat.
„Gardurile care delimitează zona de circulație pentru mijloacele auto față de cea pentru tramvaie nu au făcut altceva decât să încurce și mai rău circulația în București. Vă spun de acum: trebuie să dăm jos aceste garduri, care au fost o bătaie de joc la adresa oricărui plan de circulație și de trafic pentru București”, a declarat premierul Orban la Conferinta de alegeri a PNL Bucuresti.
În replica, președintele Sindicatului Transportatorilor din București (STB) îi atrage atenția premierului că nu știe despre ce vorbește.
Proiectul gardurilor care delimitează liniile de tramvai, lansat în urma unor studii de specialitate, s-a dovedit de un real folos pentru oraș.
”A crescut viteza de circulație în mod considerabil. În felul acesta, tramvaiul a devenit mai atractiv. A crescut capacitatea de transport călători/oră în condițiile menținerii aceluiași parc de vehicule. A crescut numărul călătorilor pe oră/sens ceea ce a atras implicit și venituri mai mari. Ritmicitatea vehiculelor este controlată și menținută mult mai riguros – avantaj pentru călători. Numărul evenimentelor, blocărilor, a scăzut foarte mult – un avantaj pentru călători, implicit pentru conducătorii de vehicule. Mașinile de Salvare și Pompieri circulă pe aceste trasee protejate cu viteză mai mare, fără blocaje”, a explicat Vasile Petrariu.