Uzina de Reparații STB SA (URAC) a împlinit 111 ani de existență. În acest moment, ca urmare a investițiilor demarate cu doi ani în urmă, unitatea se află în plin proces de retehnologizare. Rezultatul: URAC începe să-și producă singură piesele pentru tramvaie, nu le mai cumpără.
La început, adică în 1909, această societate utiliza pentru transportul călătorilor tramvaie fabricate în afara graniţelor ţării.
Odată cu dezvoltarea reţelei de transport feroviar de suprafaţă în Bucureşti, în interiorul uzinei au debutat activităţile de modernizare a parcului aflat deja în exploatare, construcţie de vagoane-remorcă şi chiar asamblare de vagoane motoare.
După al II-lea război mondial, STB devine ITB şi activitatea de fabricaţie a vagoanelor de tramvai de toate tipurile se dezvoltă.
Începând cu anii ’70, aici se vor construi aproximativ 600 de vagoane de tramvai de mare capacitate destinate Bucureştiului şi altor oraşe din România.
Investițiilor din anii 2018 – 2019 au accdelerat modernizarea mașinuilor-unelte de la URAC.
Un strung care are comandă numerică, tehnologie de nivelul anilor 2020, prelucrează în acest moment piese pentru Bucur LF, cel mai modern tramvai fabricat vreodată la URAC – de exemplu.
”Mașina este unică în STB SA, cu un program de operare modern. Depinde de ea foarte mult pentru că ne-a ajutat să realiză un lot de piese pe care altfel ar fi trebuit să le cumpărăm”, explică Andrei Melcea inginerul șef al Uzinei de Reparații.
Concomitent, la URAC vor intra în proces de retehnologizare și vechile mașini de alezat și frezat, cele din anii ’70, care vor fi aduse la standardele de operare ale anului 2020.
Investițiile mai sus menționate au drept scop dezvoltarea în STB SA a unei producții interne de tramvaie moderne.
Astfel, având o experienţă de peste 80 de ani în construcţia, repararea, recondiţionarea, transformarea şi modernizarea vehiculelor de transport urban şi a celor utilitare, Uzina de Reparaţii din cadrul STB SA păstrează vechile tradiţii, fiind în acelaşi timp pregatită să se ridice la nivelul celor mai exigente cerinţe pe plan tehnologic.