În
perioade caniculare, șina de tramvai ajunge la temperaturi foarte ridicate, de
peste 60 de grade, fapt ce poate provoca unele probleme în circulația
vehiculelor, dar nu pune în niciun caz în pericol viața sau sănătatea
călătorilor.
Din acest motiv, vara se dilată șina de tip Oțelul Roșu, care nu se regăsește
pe traseele pe unde merg autobuze. Dilatarea șinei se manifestă numai pe cea
prinsă în dale de beton, fixată cu un cauciuc profilat, fără prindere mecanică.
Reparația la șina dilatată se face operativ, de câte ori este nevoie, prin
tăierea ei, scurtare și sudare.
O altă problemă care apare în zilele extrem de călduroase este cea legată de
lichefierea accentuată a masticului. Dar acesta se folosește la un altfel de
șină, de tip nou, care are prindere mecanică și nu apar efecte ale dilatării.
La 30 de grade la umbră, masticul se topește, devine mult mai fluid. El este
luat și de alte mașini pe roți și pe alte linii decât cele cu cale proprie a
tramvaiului. Măsura este de a se completa de câte ori este nevoie în astfel de
cazuri.