No Result
View All Result
vineri, mai 9, 2025
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2023 – 2026
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Contact
Pagina membrilor
Stb-Sindicat

Electricianul de tramvaie – reportaj prin cei 10 kilometri de cablaj ai unui vagon

02/10/2020
in Reporter STB
Distribuie pe FacebookDistribuie pe TwitterDistribute pe Whatsapp

Teoretic, munca este: 1) activitate fizică sau intelectuală îndreptată spre a crea bunuri materiale și spirituale; 2) efort (fizic sau intelectual) în vederea atingerii unui scop; 3) lucru realizat printr-o activitate; 4) suferință fizică sau morală (foarte puternică); chin greu; caznă; tortură; supliciu.

Viorica Mihăeș a ieșit la pensie din Uzina de Reparații STB SA în septembrie 2020, după 39 de ani de activitate în meseria de electrician pe vehicule de transport public. Prima concluzie: ”Am intrat de copil și am ieșit adult”. A doua: ”A fost frumos!”

Un tramvai are o durată de viață de aproximativ 20 de ani. După care trebuie să intre în revizie. Odată cu revizia, la Uzina de Reparații a Societății de Transport București (STB SA), vagoanele sunt modernizate, inclusiv la partea electrică.

Un tramvai are 10 kilometri de cablaj în măruntaiele sale, iar electricienii trebuie să îi știe pe de rost. Acest lucru se învață în ani, mai ales că vehiculele de transport în comun sunt din ce în ce mai moderne, mai pretențioase cu persoanlul de la întreținere.

Printre alte elemente, de exemplu, un tramvai nou primește acum ceva inedit: i se instalează o cutie neagră. În aceasta se înregistrează tot ce întâmplă cu vehiculul pe traseu, ca într-un avion.

Ultimul tramvai la care Viorica Mihăeș a lucrat în URAC, în septembrie, a fost și cel mai complex, cel mai avansat: ”Tramvaiul acesta a fost o provocare și pentru mine!” Este vorba despre tramvaiul din fibră de sticlă, pus în circulație în București cu două săptămâni în urmă.

În cei 39 de ani de muncă în același loc, Uzina de Reparații, Viorica Mihăeș a lucrat la reperele electrice de bord, la cutiile de legătură de sub vehicul, lumini, uși,… tot. A lucrat pe domeniul electric atât pe tramvaie cât și pe autobuze și troleibuze. Le-a învățat pe toate.

”M-am calificat la locul de muncă, iar în 1980 am devenit electrician. Este o meserie cu multe lucruri frumoase,… am multe amintiri frumoase”. Munca nu trebuei să fie un supliciu, dimpotrivă…

Acum, Viorica Mihăeș a intrat într-o altă etapă a vieții, cea de pensionar. Are nepoți, are o familie frumoasă…

Așa arată o felie de viață din Uzina de Reparații STB SA, o unitate care a împlinit 111 ani de existență.

Tags: electriciantramvai

Strategia STB

Priorități STB 2024

Stb-Sindicat

Prin unitate ajungem departe!

Categorii articole

  • Comunicate
  • Despre noi
  • Fără categorie
  • Info sindicat
  • Istoric
  • Lumea transportatorilor
  • Mozaic
  • Reporter STB
  • Turism

Link-uri utile

  • DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE
  • ADEVERINȚĂ ANGAJATOR
  • DESCARCĂ ADOBE READER
  • PMB
  • STB SA
  • MDRAP
  • ANRSC
  • UITP
  • MINISTERUL MUNCII
  • POLITICA COOKIES
  • FSTSP-ROMANIA

Date contact

Sindicatul Transportatorilor din Bucuresti (STB)

Adresa: Calea Dudeşti nr. 184, sector 3, Bucureşti

Tel: 0786.285.998

E-mail: contact@stb-sindicat.ro

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

No Result
View All Result
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2019 – 2020
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Contact
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Pagina membrilor

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

error: Conținutul este protejat !!
Acest site foloseste cookies pentru a oferi utilizatorilor o experienta cat mai placuta.AcceptDetalii cookies