Autorităţile pregătesc un ”genocid rutier” în România sub denumirea: ”Drumuri expres de mare viteză”. Prima şosea de acest fel va fi cea care va lega Piteştiul de Craiova. ”Faptul că se prevede circulaţia cu viteze de 120 de kilometri la oră pe drumuri expres, este o adevărată tentativă de genocid”, a spus ing. Gheorghe Buruiană, proiectantul primei autostrăzi din România, A1 Bucureşti-Piteşti.
”Lucrez în contrucţia de drumuri din 1967, am proiectat prima autostradă din
această ţară şi pot să vă spun că la vremea respectivă (1967-1972) o armată de
specialişti a calculat că România are nevoie de 3.400 de kilometri de
autostradă. Brusc, în anul 2014, noul Master-Plan a renunţat la autostrăzi, şi
le-a înlocuit, în mare parte, cu 2.200 de kilometri de drumuri expres. Grav
este că planul prevede ca pe aceste căi rutiere să se circule cu viteza de 120
de kilometric pe oră. Aceasta este o crimă”, arată inginerul Gheorghe Buruiană
în revista ‘’Drumuri şi poduri’’, editată chiar de CNAIR.
Proiectantul de şosele a explicat faptul că drumurile expres, cu două benzi pe sens, au, conform Normativului AND 598/2013, o lăţime a benzii de drum de 3,5 metri. Nu au bandă de urgenţă şi au acostament de pământ sau piatră. Pe aceste drumuri se circulă cu viteza legală de 80 până la 100 de kilometri pe oră, ca pe oricare drum ordinar din afara localităţilor.
Pentru viteze mai mari de 100 de kilometric la oră, adică 120, 130, 140 de kilmetri la oră, lăţimea unei benzii trebuie să fie de cel puţin 3,75 metri, conform Normativului PD 162/2002, altfel drumul pune în pericol viaţa participanţilor la trafic – spune specialistul. Astfel, marele plan de modenizare a căilor rutiere din România, la care s-a lucrat mai mulţi ani, este, de fapt, gândit greşit din start şi, ceea ce este mai grav, asemenea greşeli conduc, spune ing. Gheorghe Buruiană, la creşterea numărului de accidente din cauza vitezei mari pe benzi înguste.
O astfel de ‘’şosea ucigaşă’’ este în construcţie în acest moment între Piteşti şi Craiova.
Toţi premierii României, inclusiv Ludovic Orban, au vizitat-o cu fast, pentru a demonstra că sunt preocupaţi de construirea acestei şosele.
”Faptul că se prevede circulaţia cu viteze de 120 de kilometri la oră pe drumuri expres, este o adevărată tentativă de genocid, transformă drumurile în cimitire. Nu este suficient spaţiu de siguranţă între maşini, pentru viteze mari. Nu că o spun eu, o spun legile lui Newton”, a explicat specialistul.
Cum s-a ajuns aici? Cum a putut Ministerul Transporturilor să facă o asemenea gafă?
”Ministrul de la vremea respectivă este inginer în construcţiile de maşini, nu face drumuri. Sigur, are subalterni care s-au ocupat de proiect. Din păcate, acel secretar de stat care s-a ocupat de Master-Plan este şi el de altă meserie. De asemenea, în Compania Naţională de Drumuri, consilierii care ar trebui, la rândul lor, să îl ajute pe secretarul de stat, sunt profesori de sport sau fotomodele, au alte meserii. Cine vreţi să proiecteze drumuri? Iar supărarea mea cea mare este că prea ne iau de proşti!”, a concluzionat ing. Gheorghe Buruiană.