Una din meseriile importante în STB SA este cea de operator vulcanizare. Asta pentru că din cele 2.000 de vehicule ale instituției, peste 1.500 sunt autobuze, iar peste 250 sunt troleibuze – care la capitolul „consumabile” au și anvelopele. În acest context, STB SA are un singur atelier de vulcanizare, în Autobaza Floreasca, cu un singur specializat în domeniu: Laurențiu Marian Bucur.
Omul s-a angajat în Societatea de Transport în 1996. La vremea respectivă erau 26 de angajați în atelierul de vulcanizare. Acum a rămas doar el. Dar nu pentru că nu ar fi de lucru în acest atelier! Are de vulcanizat cam 10 anvelope pe zi – iar procesul tehnologic presupune și ridicare pe brațe a fiecărui cauciuc -, la 50 de kilograme bucata. A rămas doar el pentru că ceilalți au ieșit la pensie, iar operatorii în vulcanizare nu se înghesuie la salariul de 3.000 de lei pe lună.
Laurențiu a început această meserie la 17 ani și nu vrea să o părăsească decât la pensionare. Chiar dacă pentru a ajunge la muncă trebuie să facă naveta din localitatea Brazi, județul Prahova. Trei ore dus, trei ore întors.
Apropo de bani, s-a vorbit mult despre eficiența în STB SA. În cazul lui Laurențiu, dacă anvelopele uzate nu s-ar putea vulcaniza, în locul lor ar trebui cumpărate, desigur, altele noi. Un cauciuc de autobuz, nou, costă cam 1.100 de lei. Laurențiu, „doctorul de anvelope”, repară 10 bucăți pe zi, deci scutește societatea de 10 x 1.100 de lei, adică un total de 11.000 de lei pe zi. Adică, 242.000 de lei în 22 de zile lucrătoare. În comparație, ar însemna de 80 de ori salariul său lunar! Asta, da, eficiență!…