No Result
View All Result
vineri, noiembrie 14, 2025
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2023 – 2026
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Contact
Pagina membrilor
Stb-Sindicat

Dispariția forței de muncă înalt calificată din STB S.A., fenomen premeditat?

30/04/2023
in Reporter STB
Distribuie pe FacebookDistribuie pe TwitterDistribute pe Whatsapp

„Bandajele” tramvaielor reprezintă partea exterioară a roților, care asigură stabilitatea vehiculelor pe șine. Aceste „bandaje” se uzează periodic din caza traficului și trebuie refăcute. Altfel, tramvaiele deraiază. Consecințele sunt ușor de bănuit. În STB S.A., această activitate se face cu instalații de sudură sub strat de flux. Menținerea în permanență a bandajelor la o cotă standardizată este un lucru ce ține de siguranța în trafic, adică este foarte importantă. De aceea, personalul care asigură acest serviciu trebuie să aibă o calificare înaltă.

Dar… Mai are STB S.A. această forță de muncă înalt calificată?

Conform Strategiei de Dezvoltare pentru perioada 2020 – 2030, STB S.A. ar trebui „să crească volumul de resurse umane și pregătirea profesională adecvată a angajaților”.

Pe hârtie sună bine, dar, în realitate, forța de muncă din Societate s-a împuținat și a îmbătrânit. Peste cinci ani, în urma pensionărilor, vidul de forță de muncă va risca să producă un colaps în STB S.A.

La capitolul mentenață se stă cel mai prost, pentru că în ultimii ani s-au făcut angajări foarte puține, iar noii veniți au plecat repede, din cauza condițiilor de muncă proaste și a salarizării slabe.

De ce se „externalizează” banii STB SA?

Practic, pare a fi o acțiune premeditate a conducerii societății, în măsura în care „Planul de formare profesională” nu a fost înnoit de doi ani. Intenția, ușor de ghicit, este ca acest serviciu, respectiv mentenanța, să fie externalizat, așa cum s-a făcut cu serviciul de spălare și cel de pază.

Menționă că „externalizarea”, nu însemană privatizarea, ci trecerea unor sume de bani din bugetul STB S.A., în bugetele unor societăți private. Adică, un serviciu care se făcea în interiorul Societății de Transport cu Y lei, se face acum contra sumei de 2Y, adică dublu, de exemplu. Doar că banii nu mai rămân în STB S.A., ci pleacă spre prestatorii privați.

Se pune întrebarera de ce Societatea nu poate face singură acel serviciul, ca și înainte? De ce „trebuie” să piardă bani?… Suntem convinși că cititorul a înțeles perfect despre ce este vorba…

„Criza demisiilor”, fenomen îngrijorător la nivel mondial

În fine, raportul Global Workforce of The Future 2022, un studiu al pieței muncii din 25 de țări, arată că forța de muncă, la nivel global, inclusiv în România, trece în acest moment printr-un fenomen numit „criza demisiilor”.

Acesta este o reașezare, o mișcare a forței de muncă în căutare de salarii mai mari și mai sigure. Concret: la nivel global, 70% dintre angajați sunt dispuși să demisioneze din cauza retribuției nesatisfăcătoare și a fenomenului „burnout”, stresul cronic la locul de muncă. Pleacă, desigur, cei cu o calificare înaltă, în primul rând.

Aceasta, în contextul în care oamenii sunt îngrijorați de creșterea galopantă a inflației și de faptul că trebuie să-și ia al doilea loc de muncă pentru a supraviețui.

În România, procentul celor care au o sursă suplimentară de venit, pentru că nu pot trăi dintr-un salariu, depășește 71%. Mai pe românește: salariile sunt foarte mici în țara noastră.

Și iată că o sintagmă provenind dintr-o perioadă istorică ce părea depășită, a revenit în actualitate: „Nici pâine fără muncă, nici muncă fără pâine”.

De ce nu s-a putut rezolva această problemă, după peste două secole de convulsii sociale și revendicări muncitorești? De ce revenim mereu de unde am plecat? Rămâne ca analiza să o facă politologii, sociologii, istoricii.

Deocamdată, singura unealtă la îndemâna angajaților, în această lume în derapaj, este, evident, mișcarea sindicală.

Iar „unitatea este mai mult decât suma elementelor componente” …

Tags: 1 maistb sa

Strategia STB

Priorități STB 2024

Stb-Sindicat

Prin unitate ajungem departe!

Click pentru download aplicatia AI pentru membrii de sindicat

Categorii articole

  • Comunicate
  • Despre noi
  • Fără categorie
  • Info sindicat
  • Istoric
  • Lumea transportatorilor
  • Mozaic
  • Reporter STB
  • Turism

Link-uri utile

  • DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE
  • ADEVERINȚĂ ANGAJATOR
  • DESCARCĂ ADOBE READER
  • PMB
  • STB SA
  • MDRAP
  • ANRSC
  • UITP
  • MINISTERUL MUNCII
  • FSTSP-ROMANIA
  • GDPR

Date contact

Sindicatul Transportatorilor din Bucuresti (STB)

Adresa: Calea Dudeşti nr. 184, sector 3, Bucureşti

Tel: 0786.285.998

E-mail: contact@stb-sindicat.ro

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

No Result
View All Result
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2019 – 2020
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Contact
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Pagina membrilor

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

error: Conținutul este protejat !!
Acest site foloseste cookies pentru a oferi utilizatorilor o experienta cat mai placuta.AcceptRefuzDetalii cookies