Duminică, 07.06.2020, în jurul orei 11.00, șoferul troleibuzului din linia 86 a depistat apariția unui incendiu, în timp ce se deplasa pe Bd. Lascăr Catargiu, pe sensul spre Gara de Nord.
În vehicul se aflau doar un călător şi conducătorul troleibuzului, fără ca vreunul dintre aceştia să fie afectați. Incendiul s-a extins rapid după evacuarea călătorului și numai în urma intervenţiei pompierilor a fost lichidat, astfel că, în scurt timp, în jurul orei 12:00, troleibuzul a fost tractat şi retras la depou, pentru verificări tehnice. Traficul în zonă nu a fost blocat, cu excepția liniilor de troleibuz 79 și 86, din cauza opririi tensiunii în rețea, pentru a permite intervenția pompierilor.
Troleibuzul Astra Irisbus a fost achiziționat pentru fosta RATB și face parte din lotul produs și livrat între anii 2004-2006.

Vasile Petrariu, președitele Sindicatului Transportatorilor din București, a făcut câteva precizări despre acest incident:
”Evenimentul regretabil care a avut loc în data de 07.06.2020, vorbim despre troleibuzul care foc în zona Bd. Lascăr Catargiu, a readus pe tapet uzura parcului de vehicule de la STB SA.
Efortul făcut în perioada 2016-2020 de către Primăria Municipiului București (PMB) și Societatea de Transport București (STB SA) în ceea ce privește înnoirea parcului de vehicule, nu este cunoscut sau apreciat de către cei care vor să transforme acest eveniment într-o dispută publică deoarece pentru aceștia nu contează decât interesul politic.
Îngrijorător este faptul că foarte multe persoane își dau cu părerea la televizor în necunoștință de cauză, propunând soluții fantasmagorice, cum ar fi scoaterea troleibuzelor și tramvaielor din circulație.
Un lucru cert este cel legat de uzura parcului de vehicule: tramvaiele și troleibuzele au un grad mare de uzură. Cele mai vechi tramvaie sunt din anul 1974, cele mai noi sunt din perioada 2013-2015 construite la Uzina de Reparații. Troleibuzele cele mai vechi sunt din anul 1992, cele mai noi din anul 2007.
La autobuze lucrurile stau mai mai bune pentru că cele mai vechi sunt din perioada 2005-2006, iar cele mai noi din perioada 2018-2019 (auto hybrid).
RATB, respectiv STB SA, avea în anul 2016 un parc inventar de 1.783 vehicule (486 tramvaie – 297 troleibuze – 1.000 autobuze) și un parc circulant de 238 tramvaie – 155 troleibuze – 630 autobuze. În perioada aceea aveam peste 760 vehicule imobilizate.
În momentul de față, cu sprijinul și implicarea directă a Primăriei Municipiului Bucureșri, am scos din imobilizare toate aceste vehicule, iar parcul circulant este de 280 tramvaie – 181 troleibuze și 1.080 autobuze, din care 400 autobuze noi, adică Euro 6.
Pentru salariații noștrii și cetățenii Municipiului contează foarte mult înnoirea parcului de vehicule la STB SA.
Este de apreciat faptul că în perioada 2016 până în prezent parcul de autobuze s-a înnoit cu cele 400 autobuze Euro 6. De asemenea, avem deja primul autobuz hybrid sosit din cele 130 care vor veni până în luna septembrie ac.
Contractul pentru cele 100 troleibuze cu autonomie a fost semnat, iar anul acesta sperăm să vină primul troleibuz, urmând să vedem care va fi deznodământul cu licitația pentru cele 100 tramvaie.
Legat de înnoirea parcului, PMB mai are în vedere și achiziția a 100 autobuze electrice. Păcat că ”șicanările”, mă refer la contestațiile făcute atât la autobuze cât și la troleibuze, inclusiv tramvaie, arată că nu se dorește ca Bucureștiul să aibă vehicule noi”.