Consiliul General al Muncicipiului București (CGMB) a adoptat vineri, 7.05.2021, Bugetul de venituri și cheltuielei al Capitalei.
La finalul lunii aprilie, bugetul a mai fost supus votului în cadrul CGMB, dar a fost respins din cauză că grupul de consilieri USR-PLUS au considerat că este ”nerealist” și că trebuie tăiate din el peste 2 miliarde de lei.
În urma negocierilor între primarul general, consilierii PNL și cei USR-PLUS, s-a ajuns la un compromis, respectiv din 6,9 miliarde lei, buget propus inițial de Nicușor Dan, să se taie 1,1 miliarde lei.
Acest proiect a fost considerat drept unul ”mai apropiat de realitate” și a fost votat de coaliția majoritară, respectiv consilierii PNL și USR-PLUS. Amendamentele propuse de PSD nu a fost luate în considerare.
Consilierul general Vasile Petrariu, Președinte al Sindicatului Transportatorilor din București (STB), atrage atenția asupra faptului că Bugetul Municipiului București, prezentat în prima variantă, cea din 28.04.2021, avea un Raport de specialitate în care se detaliau sursele veniturilor PMB, cele care conduceau la suma de 6,9 miliarde de lei.
”M-am uitat în raportul de specialitate, unde s-a explicat clar de unde provin aceste venituri. Specialiștii au venit cu date concrete, cu cifre. Cele 6,9 miliarde de lei erau în regulă. Dar, vineri, am avut o ședință de îndată a CGMB care a fost o mascaradă. Din condei, fără justificare, s-au tăiat sume din toate domeniile. Doar pentru a masca jocurile politice”, a spus consilierul general Vasile Petrariu.
Astfel, s-au scos din bugetul general 1,1 miliarde de lei fără să se vorbească nimic în acea ședință despre venituri.
În acest context, Bugetul PMB se va închide la final de an cu un excedent de 1,1 miliarde de lei, exact suma menționată în venituri, în contextul în care anul acesta Bucureștiul va suferi din lipsă de finanțare.
”Nimeni nu explică ce efecte va produce acest buget ciuntit. În domeniul transportului public local, Societatea de Transport București – STB SA avea un buget de 1,1 miliarde de lei, în prima variantă – oricum mic -, din care s-au mai tăiat, vineri, 100 de milioane de lei, pur și simplu. Este o sumă total insuficientă, care va duce la scăderea prestației cu 400 – 500 de vehicule, zilnic. Pentru călători, acest lucru înseamnă că timpul de așteptare în stații se va dubla. Vor avea de suferit și călătorii din Ilfov, pentru că STB SA asigură servicii de transport și acolo. Reducerea prestației va produce, de asemenea, probleme acute în interiorul STB SA, iar investițiile vor fi stopate. Atrag atenția asupra faptului ca acest buget diminuat din pix, fără explicații, va deveni o problemă socială și cineva va trebui să dea socoteală pentru acest lucru”, a explicat președintele STB, Vasile Petrariu.