Primul lot de opt autobuze hibrid Mercedes Citaro a ieșit în traseu pe arterele Bucureștiului, din Depoul Bujoreni, la 4 dimineața. Ele circulă, de marți, 7 iulie 2020, pe linia 131 și tranzitează zona centrală, respectiv Piaţa Romană, Calea Dorobanţi, Arcul de Triumf, Piaţa Presei, până la Complexul Comercial Băneasa. Următorul lot va circula pe linia 105.
Noile vehicule, ultramoderne, sunt prevăzute cu funcții special destinate persoanelor cu dizabilități, au instalație de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum și un sistem informatic performant care permite furnizarea informațiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real. Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri, 27 aşezaţi şi 65 în picioare.
Conform graficului de livrare, toate cele 130 de autobuze hibrid vor circula în București până în ianuarie 2021.
Aceste autobuze au fost achiziționate cu finanţare nerambursabilă, valoarea contractului fiind de 195.268.331,70 lei, fără TVA.
Finanțarea provine de la Administrația Fondului pentru Mediu, în cadrul Programului privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane.
Prezent la ieșirea din depou a autobuzeor, marți dimineața, Constantin Băltărețu, Prim-vicepreședintele Sindicatului Transportatorilor din București (STB) a subliniat că acest eveniment este o provocare, atât pentru societate cât și pentru salariații Depoului Bujoreni.
”Am făcut parte din comisia care a întocmit caietul de sarcini pentru acest tip de autobuz, ca reprezentant al Sindicatului Transportatorilor din București. Vă pot spune că este unul din cele mai bune autobuze de acest tip de pe piață, poate chiar cel mai bun. La alegerea vehiculului, pe lângă partea tehnică, pe care am dorit-o la un nivel superior, un alt obiectiv important urmărit a fost eliminarea tuturor inconvenientelor pe care le suportau șoferii la posturile de conducere ale vechilor mașini”, a spus Constantin Băltărețu.
Sosirea autobuzelor hibrid este legată, a mai spus Prim-vicepreședintele STB, de schimbarea radicală a perspectivei din care Primăria Capitalei a privit Societatea de Transport București.
”Să trecem de la ”gaura neagră”, cum eram considerați de domnul Sorin Oprescu, la ”prioritate”, cum ne consideră actualul Primar General, Gabriela Firea, însemană foarte mult pentru slalariații societății noastre. Implicarea doamnei Primar General și asigurarea sursei de finanțare a făcut posibil să ajungem de la un parc circulant de 240 de tramvaie, 166 de troleibuze și 696 de autobuze – în 2016 -, la un parc de 280 de tramvaie, 181 de troleibuze și 1110 autobuze – în anul 2020. Creșterea parcului este evidentă. Nu mai vorbesc despre nivelul achizițiilor de vehicule noi la STB SA, adică 400 de autobuze Euro 6 OTOKAR, 130 de autobuze Mercedes Hibrid, 100 de troleibuze cu autonomie de 20 de kilometri, achiziționate și în curs de evaluare/adjudecare, licitația altor 100 de autobuze electrice și a 100 de tramvaie noi – toate în acest mandat al doamnei Gabriela Firea.
Este clar că fără implicarea actualului Primar General în acestă perioadă critică din punct de vedere financiar, societatea noastră ar fi avut foarte mult de suferit. De aceea îi urez mult succes la viitoarele alegeri”, a mai spus Constantin Băltărețu.