În 20 august 1968 pe poarta uzinei de la Colibași (Pitești) a ieșit primul autoturism românesc, Dacia 1100.
Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producătorul român Automobile Dacia S.A., fiind o asamblare în sistem CKD a modelului francez Renault 8. Între 1968 și 1971 au fost produse 37.546 de autoturisme.
În 1965 Nicolae Ceaușescu a fost ales prim-secretar al PCR și decide că trebuie redus efortul valutar făcut cu importul de autoturisme. Pentru a începe producția cât mai rapid și în lipsa unei industrii autohtone moderne care să dezvolte un autoturism nou, Comitetul Central al Partidului lansează o licitație pentru fabricarea unui autoturism de clasă medie, cu un motor de 1000-1300 cmc și o producție anuală de 40.000 – 50.000 de unități.
Pe 6 septembrie 1966 se semnează la București contractul cadru între statul român și Régie Nationale des Usines Renault.
La început, modelul Renault 16 părea să fie preferat de partea română, decizia finală va fi luată însă în favoarea modelului Renault 8 Major, al cărui preț este mai accesibil pentru clienții români.
Compania franceză a oferit o lansare concomitentă a noului său model, de ultimă generație, cu varianta românească. În 1969, Renault 12 se lansează la Paris și Dacia 1300 la București.
”Primul” automobil ieșit pe poarta fabricii la deschiderea din 20 august 1968 a fost făcut cadou președintelui Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu. Pe o plachetă comemorativă din compartimentul motorului se poate citi:
”Primul autoturism de serie fabricat în RSR. Muncitorii, inginerii și tehnicienii constructori de mașini, vă aduc dumneavoastră tovarășe Nicolae Ceaușescu prinosul de recunoștință pentru inițierea producției de autoturisme în România și pentru grija permanentă ce o purtați dezvoltării industriei noastre socialiste”.
În realitate, Nicolae Ceaușescu a primit modelul nr. 75. Acesta se află astăzi în colecția de vehicule cu interes istoric al Automobil Clubul Român.