Strategie de dezvoltare a Societății de Transport București 2020–2030 prevede că pentru îmbunătățirea calității serviciului de transport public se are în vedere, printre altele, modernizarea parcului de vehicule existent. Acest lucru se face prin achiziționarea de vehicule noi, modernizarea celor existente și fabricarea, prin forțe proprii, de vehicule noi.
Nu vom insista asupra achiziției de vehicule noi, unde situația este simplă: ai bani mulți, cumperi – nu ai bani, nu cumperi!
La capitolul fabricare de vehicule prin forțe proprii, Strategia mai sus menționată face referire la tramvaiele Bucur LF, fabricate la Uzina de Reperații Atelierele Centrale (URAC), tramvaie pe care le vedem circulând prin București. Tot la URAC se fac și modernizările vehiculelor vechi, în Atelierul Auto. Aici se modernizează autobuzele Mercedes Citaro, troleibuzele și chiar tramvaiele Tatra. Se urmărește ca parcul de vehicule auto să fie îmbunătățit și readus publicului călător în stradă într-o variantă modernă, pentru a oferi o călătorie plăcută, în siguranță.
Reamintim că actualul Contract de Delegare va expira în anul 2031 – iar STB SA nu are foarte multe variante, dacă, până atunci, nu va lua măsuri ca activitatea să funcționeze la parametri solicitați de finanțator. Asta înseamnă că până în 2031 există varianta prelungirii Contractului de Delegare cu încă 5 ani, sau varianta în care activitatea să fie scoasă la licitație – unde pot participa operatori din toată Europa. Pentru ca STB SA să își păstreze activitatea, trebuie să înceapă să funcționeze la parametri care înseamnă o calitate mai bună a transportului public local.