Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat marți o conferință de presă privind controalele la Societatea de Transport București STB SA și modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor în cazul transportului în comun bucureștean. Concluziile generale au fost că executivul STB SA nu a făcut nimic de la ultimul control, cel din martie, iar vehiculele sunt ”bombe pe roți”.
Una din constatările inspectorilor de la Protecția consumatorilor s-a referit la mizeria din mijloacele de transport și cauzele acestei deficiențe.
”Este inuman și este imposibil să cureți 100 de mijloace de transport cu două persoane angajate pentru a desfășura această activitate. (…) Nu aș învinovății lucrătorii pentru că aceștia au, de la retragerea mijloacelor de transport de pe traseu până la ora 3,30 – 4,00, doar câteva ore. (…) Gândiți-vă că împărțind numărul mijloacelor de transport la numărul de lucrători aflăm că o persoană ar trebui să curețe în media 40 de vehicule într-o singură noapte”, a spus Horia-Miron Constantinescu, președintele ANPC.
El a spus că din cele discutate cu muncitorii a rezultat că din cauza sistemelor electrice învechite, nu de puține ori s-a descărcat electricitate în caroserie, accidentând unii dintre lucrători și punând în pericol chiar și călătorii.
În legătură cu activitatea de întreținere și reparare a mijloacelor de transport s-a atras atenția că sunt foarte puține persoane în această activitate, foarte puține piese și, în special, foarte puține piese originale.
”Călătorii sunt expuși unor accidentări din cauza sistemelor de frânare. Situația este dramatică! Mi se pare grav că sunt lăsate să circule aceste bombe pe roți, fără frâne, fără protecție împotriva incendiilor”, a mai spus Horia-Miron Constantinescu.