Pe 6 Noiembrie 1949 s-a inaugurat prima linie bucureșteană de troleibuz, de la Piața Victoriei pînă la Hipodrom.
Inaugurarea s-a făcut, la vremea respectivă, în cinstea sărbătoririi aniversării Revoluției din Octombrie.
Dat fiind că festivitățile și manifestațiile prilejuite de sărbătoarea asta au blocat Piața Victoriei, linia s-a dat în funcțiune pentru călători de-abia peste patru zile – joi, pe 10 noiembrie.
Erau cinci troleibuze pe traseu și călătoria costa 8 lei: dublu față de prețul ziarului în care era anunțat numele noului vehicul: „troleibus”, în anumite fraze, „trolleybus” în altele.
Cu vremea, călătorii l-aubotezat „troleu”. În alte orașe ale țării (Cernăuțiul și Timișoara aveau deja troleibuze de dinainte de Război) i s-a spus „firobuz”.
Indicativul primului troleibuz bucureștean a fost 81, luînd locul liniei de autobuze „Es”.
Pe Kiseleff, pe unde circula, se mai pot vedea și astăzi stîlpii care susțineau rețeaua iar pe Monetăriei (pe unde se-ntorcea și ulterior pe unde ocolea ca să nu mai iasă-n Piața Victoriei) se găsește chiar urma stației, din care-a rămas suportul casetei luminoase de prin anii ’70 (la vremea când stațiile din București aveau asemenea casete).
Merită amintit și stâlpul ce-nfruntă încă vremea din scuarul de sus, de la Cotroceni (înainte de Leul) unde întorcea cândva tramvai, dar a fost și-o buclă de troleibuz pe vremea când 81 urca pe lîngă Grădina Botanică.
Hipodromul urma să se deființeze, iar prin ’52 troleul a fost dus până la Aeroport la Băneasa, unde avea să aibă un capăt de linie elegant.
O vreme, la-ntoarcerea spre oraș, a circulat prin spatele uriașei clădiri a presei.
În cealaltă direcție, troleul 81 ajungea spre Gară și Cotroceni; mai apoi, urma s-o ia-n sus, în Militari; o vreme s-a dus și spre Drumul Taberei.
Cînd va fi oprit din circulație, în 1986, mergea însă doar la Gară – traseul i-a fost preluat, în mare, de către linia 205.
După Revoluție 81 a fost reînființat între Piața Presei (Scânteii) și Sfinții Voievozi – s-a închis definitiv odată cu primele reamenajări ale capătului de linie nordic prilejuite de construcția hotelului Sofitel.