No Result
View All Result
joi, mai 8, 2025
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2023 – 2026
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Contact
Pagina membrilor
Stb-Sindicat

6 noiembrie 1949 – prima linie de troleibuz din București

06/11/2020
in Lumea transportatorilor

linia_81

Distribuie pe FacebookDistribuie pe TwitterDistribute pe Whatsapp

Pe 6 Noiembrie 1949 s-a inaugurat prima linie bucureșteană de troleibuz, de la Piața Victoriei pînă la Hipodrom.

Inaugurarea s-a făcut, la vremea respectivă, în cinstea sărbătoririi aniversării Revoluției din Octombrie.

Dat fiind că festivitățile și manifestațiile prilejuite de sărbătoarea asta au blocat Piața Victoriei, linia s-a dat în funcțiune pentru călători de-abia peste patru zile – joi, pe 10 noiembrie.

Erau cinci troleibuze pe traseu și călătoria costa 8 lei: dublu față de prețul ziarului în care era anunțat numele noului vehicul: „troleibus”, în anumite fraze, „trolleybus” în altele.

Cu vremea, călătorii l-aubotezat „troleu”. În alte orașe ale țării (Cernăuțiul și Timișoara aveau deja troleibuze de dinainte de Război) i s-a spus „firobuz”.

Indicativul primului troleibuz bucureștean a fost 81, luînd locul liniei de autobuze „Es”. 

Pe Kiseleff, pe unde circula, se mai pot vedea și astăzi stîlpii care susțineau rețeaua iar pe Monetăriei (pe unde se-ntorcea și ulterior pe unde ocolea ca să nu mai iasă-n Piața Victoriei) se găsește chiar urma stației, din care-a rămas suportul casetei luminoase de prin anii ’70 (la vremea când stațiile din București aveau asemenea casete).

Merită amintit și stâlpul ce-nfruntă încă vremea din scuarul de sus, de la Cotroceni (înainte de Leul) unde întorcea cândva tramvai, dar a fost și-o buclă de troleibuz pe vremea când 81 urca pe lîngă Grădina Botanică.

Hipodromul urma să se deființeze, iar prin ’52 troleul a fost dus până la Aeroport la Băneasa, unde avea să aibă un capăt de linie elegant.

O vreme, la-ntoarcerea spre oraș, a circulat prin spatele uriașei clădiri a presei.

În cealaltă direcție, troleul 81 ajungea spre Gară și Cotroceni; mai apoi, urma s-o ia-n sus, în Militari; o vreme s-a dus și spre Drumul Taberei.

Cînd va fi oprit din circulație, în 1986, mergea însă doar la Gară – traseul i-a fost preluat, în mare, de către linia 205.

După Revoluție 81 a fost reînființat  între Piața Presei (Scânteii) și Sfinții Voievozi – s-a închis definitiv odată cu primele reamenajări ale capătului de linie nordic prilejuite de construcția hotelului Sofitel.

(bucurestiivechisinoi.ro)

Tags: troleibuz

Strategia STB

Priorități STB 2024

Stb-Sindicat

Prin unitate ajungem departe!

Categorii articole

  • Comunicate
  • Despre noi
  • Fără categorie
  • Info sindicat
  • Istoric
  • Lumea transportatorilor
  • Mozaic
  • Reporter STB
  • Turism

Link-uri utile

  • DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE
  • ADEVERINȚĂ ANGAJATOR
  • DESCARCĂ ADOBE READER
  • PMB
  • STB SA
  • MDRAP
  • ANRSC
  • UITP
  • MINISTERUL MUNCII
  • POLITICA COOKIES
  • FSTSP-ROMANIA

Date contact

Sindicatul Transportatorilor din Bucuresti (STB)

Adresa: Calea Dudeşti nr. 184, sector 3, Bucureşti

Tel: 0786.285.998

E-mail: contact@stb-sindicat.ro

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

No Result
View All Result
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2019 – 2020
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Contact
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Pagina membrilor

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

error: Conținutul este protejat !!
Acest site foloseste cookies pentru a oferi utilizatorilor o experienta cat mai placuta.AcceptDetalii cookies