No Result
View All Result
sâmbătă, mai 28, 2022
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2019 – 2022
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Contact
Pagina membrilor
Stb-Sindicat

29 aprilie 1882: Elektromote, strămoșul troleibuzului, a fost testat la Berlin

29 aprilie 2021
in Lumea transportatorilor

Elektromote

Distribuie pe FacebookDistribuie pe TwitterDistribute pe Whatsapp

Elektromote, predecesorul troleibuzului modern, a fost testat pentru prima dată pe un drum public la 29 aprilie 1882 în Halensee, o suburbie a Berlinului, de către inventatorul său, dr. Ernst Werner von Siemens.

Elektromote a funcţionat doar două luni, până la 13 iunie 1882 pe o linie de 540 de metri, între străzile numite astăzi Joachim-Friedrich-Straße şi Johann-Georg-Straße. Vehiculul construit de compania Siemens & Halske era de fapt o trăsură descoperită echipată cu două motoare electrice de 2.2 kW, transmisia curentului electric făcându-se cu ajutorul unui lanţ conectat la roţile din spate. Alimentarea cu electricitate se făcea prin intermediul unui cablu de cupru menţinut vertical cu un stâlp de lemn, care tracta pe liniile de tensiune de deasupra un mic ansamblu cu 8 rotiţe. Acest ansamblu numit în germană Kontaktwagen a devenit mai târziu în limba engleză trolley, de unde vine şi denumirea troleibuzului.

În Romania, după tramvaiul electric, la începutul secolului 20, se experimentează la Sibiu și troleibuzul (firobuzul), cu rezultate dezastroase atunci. În perioada 4 august- 18 octombrie 1904 firma germană AEG experimentează troleibuzul la Sibiu, pe ruta Gara-Floasu (avea roți de lemn), fără succes. În 1905 se da în funcțiune prima linie de tramvai electric din Sibiu.

La 1 februarie 1939 Cernăuțiul este primul oraș din România Mare, unde a circulat troleibuzul. Sunt aduse 4 troleibuze „MAN” (cele mai moderne la aceea vreme). 

La 15 noiembrie 1942 sunt puse în circulație primele troleibuze (local numite „firobuze”) la Timișoara (și totodată primele troleibuze care au circulat pe teritoriul actual al României). Acestea erau de tipul „Fiat- Marelli” (importate din Italia). Erau 7 troleibuse de acest tip. Puterea electromotorului era de 29,5 Kw. De menționat că prima linie de troleibuse din Timișoara a fost proiectată în 1938 de firma germană „Brown, Boveri & Cie” din Mannheim. Prima linie de troleibuse din Timișoara a fost realizată pe traseul Gara Timișoara Nord- Cetate- Piață Lahovari (acum Piață Nicolae Bălcescu), având o lungime de 2,5 km.

La 10 noiembrie 1949, se dădea în exploadare prima linie de troleibuze din București (și a două din țară, după Timișoara), pe ruta Piață Victoriei- Hipodromul Băneasa , pe locul unde se află astăzi complexul Romexpo (linia 81), ulterior desființată. 

Strategia STB

Priorități STB 2022

Stb-Sindicat

Prin unitate ajungem departe!

Categorii articole

  • Comunicate
  • Despre noi
  • Fără categorie
  • Info sindicat
  • Istoric
  • Lumea transportatorilor
  • Mozaic
  • Reporter STB
  • Turism

Link-uri utile

  • DECLARAȚIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE
  • ADEVERINȚĂ ANGAJATOR
  • DESCARCĂ ADOBE READER
  • PMB
  • STB SA
  • MDRAP
  • ANRSC
  • UITP
  • MINISTERUL MUNCII
  • POLITICA COOKIES

Date contact

Sindicatul Transportatorilor din Bucuresti (STB)

Adresa: Calea Dudeşti nr. 184, sector 3, Bucureşti

Tel: 0786.285.998

E-mail: contact@stb-sindicat.ro

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

No Result
View All Result
  • Acasa
    • Despre noi
      • Strategia STB
      • Priorități 2019 – 2020
    • Conducerea STB
    • Istoric STB
  • Munca in STB SA
    • Reporter STB
    • Lumea transportatorilor
  • Ultima ora
    • Info sindicat
  • Turism
  • Mozaic
  • Contact
  • Legislatie
    • Legislatia muncii
    • HCGMB
  • Pagina membrilor

© 2020 STB Sindicat - Site dezvoltat de Solutii si servicii IT

error: Conținutul este protejat !!