Primăria Muncipiului București a pus în practică un amplu proiect de fluidizare a traficului, unicat la nivel național. Este vorba despre folosirea liniilor de tramvai de către autobuze.
După cum se știe, aglomerația sufocantă din Capitală este cauzată în principal de numărul mare de autoturisme care au apărut în traficul bucureștean în ultimii ani.
În acest context, specialiștii spun că folosirea liniilor de tramvai de către autobuze va duce la eliberarea unei artere de circulaţie, vor fluidiza traficul şi vor elimina blocajele temporare care au loc când autobuzul opreşte în staţie.
Altfel spus, se tinde ca transportul public să aibă spațiul său bine delimitat în trafic, autoturismele să aibă benzile lor, bicicliștii pistele dedicate, iar trotuarele să rămână pentru pietoni.
Această ordonare a traficului face ca timpul de de deplasare din punctul A în punctul B prin oraș să scadă simțitor, iar oferta transportului public să devină tot mai atrăgătoare pentru bucureșteni, în raport cu varianta autoturismului.
”Ne-am zbătut doi ani pentru a modifică prevederile legislative, astfel încât autobuzul să poată circulă pe linia de tramvai. Rezultatul în fluidizarea traficului va fi unul vizibil. Am văzut această metodă în multe capitale europene cu efecte imediate pentru fluență traficului”, a spus Gabriela Firea, primarul general al Municipiulu București.
Primele linii de autobuz care circulă, de la 1 iulie, pe traseul tramvaiului 1 – traseu ce beneficiază de garduri de delimitare a șinelor de banda de circulație a mașinilor -, sunt 135, 182 și 330.
Autobuzele liniei 135 circulă pe Șos. Mihai Bravu, pe calea de rulare a tramvaielor între Calea Vitan și Piața Iancului, cu excepția pasajului Muncii, unde acestea vor circula prin pasaj.
Pe acest traseu, autobuzele vor opri la peroanele de tramvaie în stațiile : „Calea Vitan” (sens Piața Iancului), „Laborator” (ambele sensuri), „Calea Dudești” (ambele sensuri), ”Baba Novac” (ambele sensuri), „Gheorghe Petrașcu” (ambele sensuri), ”Vatra Luminoasă” (ambele sensuri), ”Piața Iancului” (sens pasaj CFR Tunari), respectiv pe Bd. Pache Protopopescu în stația nou înființată ”Piața Iancului”, la circa 50 de metri înainte de intersecția cu Șos. Mihai Bravu.
Autobuzele liniei 182 circulă pe Bd. Iancu de Hunedoara și Șos. Niculae Titulescu, pe calea de rulare a tramvaielor între Calea Dorobanți și Banu Manta, pe sensul spre Gara de Nord, respectiv între Str. Maltopol și Calea Dorobanți, pe sensul spre
„ Institutul Oncologic”.
Pe acest traseu autobuzele vor opri la peroanele de tramvaie în stațiile: „Cal. Dorobanților (sens Institutul Oncologic), ”Roma” (ambele sensuri), „Pasaj Victoria” (ambele sensuri), ”Dr. Felix” (ambele sensuri), ”Bd. Banu Manta” (sens Gara de Nord).
Autobuzele liniei 330 circulă pe Șos. Mihai Bravu pe calea de rulare a tramvaielor între Bd. Camil Ressu și stația de tramvaie ”Gheorghe Petrașcu”, de unde acestea revin pe benzile dedicate traficului rutier.
Pe acest traseu autobuzele vor opri pe ambele sensuri la peroanele de tramvaie în stațiile: „Baba Novac” și ”Gheorghe Petrașcu”.
Proiectul va fi extins și în alte zone ale Bucureștiului.