Societatea de Transport București STB SA are peste 11.000 de angajați. Dintre toți, unul singur este specializat pe confecționarea pieselor metalice care îmbracă tramvaiele ce vin la URAC pentru reparații, sau pentru vehiculele ce se contruiesc de la zero în acestă unitate a STB SA.
Marius Iscru a împlinit 46 de ani în luna iulie. Din toți acești ani, 30 reprezintă vechime în muncă la Societatea de Transport.
Ca meserie este lăcătuș-mecanic și s-a specializat de mulți ani pe utilajele care debitează piesele din tablă pentru vagoane, de la elemente ale scheletului tramvaiului, la tabla care acoperă exteriorul vehicului, adică ”îmbrăcămintea”, totul cu o mare precizie. Unele utilaje sunt noi și a trebuit, în multe cazuri, să le învețe secretele singur. A reușit, acum este stăpân pe ele.
Munca pe care o prestează nu este întotdeauna ușoară, nu stă doar la butoanele mașinilor. Uneori ridică piese de 80 de kilograme, ”trebuie să le învârți pe mâini”.
Părinții lui au fost și ei angajați ai STB SA. Amintirile nu sunt exclusiv frumoase. Unele îi trezesc amărăciuni: ”Tatăl meu a murit în ziua în care trebuia să se pensioneze”…
Deși a avut oferte bune pentru a se muta în alte locuri de muncă, Marius Iscru nu a plecat din Uzina de Reparații STB SA (URAC), a rămas la utilajele de prelucrat piese din tablă – i-a plăcut acestă meserie.
Acum, Marius Iscru a ajuns, practic, singurul ”croitor de tramvaie” din Societatea de Transport. Iar pentru meseria aceasta, în STB SA nu se întrevede ”schimbul de mâine”, încă …