Depoul Dudești. Ora 21.00. Tramvaiele sunt verificate pentru ieșirea în traseu. Începe tura de noapte. Societatea de Transport București SA a înființat această linie specială din data de 1 iunie.
Este vorba despre tramvaiul de noapte care circulă pe liniile 1 și 10. Descrie un inelul care pornește de la Romprim, Piața Sudului, Mihai Bravu, Ștefan cel Mare, Banu Manta, Podul Basarab, Apaca, 13 Septembrie, Viilor, Piața Sudului, Romprim.
Rolul acestei linii este de a prelua de pe inelul de trafic, sau din interiorul lui, cetățenii care se află pe acest traseu noaptea și pentru personalul STB SA de la schimbul doi.
Înainte de a ieși în trafic, tramvaiului este verificat minuțios, este curățat și dezinfectat. Apoi este scos pe platforma depoului.
Aici, este preluat de vatman.
Cristian Ristea (37 de ani), conducător de tramvai pe linia 1, verifică încă odată deschiderea și închiderea ușilor, apoi intră în salonul tramvaiului și verifică barele de susținere. După câteva minute urmează să iasă în traseu.
Este a doua noapte în care circulă pe linia specială. Nu a transportat mulți călători, maxim 30 de persoane în câteva stații. Oamenii încă nu știu de acest traseu nocturn și se uită curioși: oare ce caută tramvaiul prin oraș noaptea?
Adevărul este că nici angajații STB SA nu au luat la cunoștință toți de existența acestei linii speciale care îi poate ajuta foarte mult la schimbul doi.
În fine, travaiele în regim nocturn trec prin fiecare stație la distanța de 50 de minute unul de altul. În funcție de cum va decurge încărcarea, adică densitatea de călători, conducerea STB SA va decide câte vehicule va trimite pe traseul de noapte.
Pentru conducătorul de tramvai, drumul este lejer, trafic puțin. Cu toate acestea, oboseala începe să se simtă după ora 3,00. Iar masca obligatorie îngreunează și mai mult munca vatmanului din tramvaiul de noapte bucureștean.
”Deh… Ne obișnuim noi până la urmă…”