București, cu 134 de ore pierdute anual în trafic, se află pe primul loc în topul celor mai aglomerate orașe din lume, potrivit unui nou clasament global. Capitala României este mai aglomerată decât orașe ca New York sau Moscova.
INRIX, cea mai precisă aplicaţie de trafic, dirijare şi alertare rutieră, a publicat clasamentul Global Congestion Impact. București (cu 134 de ore pierdute în trafic), Bogota (133 de ore), New York (100 de ore), Moscova (100 de ore) și Philadelphia (94 de ore) sunt cele mai aglomerate 5 orașe din lume.
Ce se întâmplă în Capitala României?
Potrivit APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule), care citează date DRPCIV, parcul auto din București este compus din 1,14 milioane de autovehicule. Chiar dacă teoretic nu ar fi multe, practic ele sufocă orașul pentru că circulă pe o infrastructură care nu a ținut pasul cu modernizarea bruscă, de după 1989.
De asemenea, ele sunt mai mari ca dimensiuni față de Daciile 1300 care circulau prin Capitală cu 30 de ani în urmă, iar distanța dintre autovehiculele în mișcare a devenit, astfel, mai mică.
Așa au apărut cozile interminabile la semafor, claxoanele asurzitoare, depășirile neregulamentare, țigări, nervi… Ele macină sănătatea șoferilor în fiecare zi.
Pentru un conducătorii de vehicule din transportul în comun munca în această aglomerație cere abilități psihice deosebite. Nu oricine poate fi șofer de autobuz în București. De aceea, testele psihologice pentru acest tip de muncă se fac în cadrul Laboratorului de Testări Psihologice din cadrul STB SA.
”În Bucureștiul aglomerat al deceniului nostru – din ce în ce mai aglomerat -, noi credem că pricipala calitate a unui conducător de vehicul, în special autobuz, tramvai și troleibuz, este echilibrul emotional. Stresului major din timpul programului de lucru îi pot face față numai un echilibru emoțional bine calibrat, fără să îl interiorizeze, fără să îl ducă acasă, în termeni profani, așa cum oamenii sunt obișnuiți să spună, și mai ales fără să-l descarce în activitatea zilnică a dânșilor. Bineînțeles că în afară de acest echilibru emițional sunt foarte importante atenția, pentru că întodeauna circulă prin intersecții aglomerate, cu opriri foarte dese în stații, și la 500 metri una de cealaltă, curbe, treceri de pietoni și de aceea atenția trebuie să fie la cote maxime. Dacă ai aceste două calități bine evidențiate – și asta observăm cu ajutorul testelor noastre -, foarte multe probleme pot fi evitate”, a spus Dragoș Lupu, șeful Laboratorului de testări psihologice din cadrul STB SA.